[ ]
Watashi No Suraya







✿ Twitter
✹ Facebook


+
+
pinkaholic ! ON Tuesday, February 15, 2011 AT 7:02 PM
tada ! haha , aku kembali dengan niat menconteng post . oke , aku akui lahh yang aku tak ada idea nak menaip tentang apa . memang tak pikir apa2 nihh . tapi tak mengapalahh , aku taip je lahh pape yang aku suka eahh .

ha , sebelum tuhh , tengok blog aku . cantik kann ? ini berkat pertolongan ayu membantu aku taw . haha ! paling penting , ada warna pink . teruja tengok warna nihh . pada si dia yang tak suka dengan warna nihh , ingatt sikit apa yang awak dahh janji dengan saya okengg (:

adakahh pink itu bermakna gedik , manja dan mengada-ngada ? ouh , tidak sama sekali . salahh menilai begitu . agy sekali buat si dia , pink tidak bermakna lemahh taw . (:


mengapa aku memilih warna ini sebagai warna kegemaran sampai bila2 ? hal ini kerana :

alkisahh , pada tarikh 14 Oktober 1990 , lahirlahh seorang budak perempuan di wad bersalin hospital tanjung karang , selangor . ayahnya menyambut dengan penuh rasa kesyukuran dan mengazankannya . ayah itu mengharapkan anaknya menjadi seorang yang solehah sekaligus menjadi seorang anak yang baik . emaknya merasa sungguh lega kerana kandungan itu selamat dan lahir ke dunia . emak itu juga berharap agar dia mampu menjaga anak itu dengan baik .


setibanya di rumahh , anak itu dipakaikan baju warna pink , dipakaikan bedak carry junior yang berwarna pink , dibaringkan diatas tilam yang berwarna pink , seterusnya didodoikan di dalam buaian yang berwarna pink . sehinggalah anak itu dewasa sedikit di mana dia sudahh pandai berjalan seterusnya dibawa ke bandar .


emak : abang , arahh ingat nak beli baju untuk suraya . ada yang dahh tak muat dah .


dengan pantasnya ayah itu berjalan ke arah pakaian bayi seterusnya mencapai baju warna pink sampaikan si anak sudahh mengingat dan mensetkan didalam kepala otaknya warna itu adalahh pink . anak itu dibesarkan dengan penuh kasih sayang bersama warna pink yang melambangkan kelembutan hati seorang ayah dan emak .

sebab itu aku gila pink !

sampai sekarang , abah selalu tahu apa kemahuanku . aku tidak akan menolak segala pemberiannya . memang menepati citarasaku . antara barangan pink yang dia pernah beli untukku :


dan banyak lagi ! so , aku adalahh PINKAHOLIC !




4LOVE