[ ]
Watashi No Suraya







✿ Twitter
✹ Facebook


+
+
tak cantikkah aku ? ON Friday, February 25, 2011 AT 1:13 AM
antara gadis yang bermekap tebal dan gadis yang natural , mana satu menjadi pujaan kau ?
aku akui , aku adalah diantara golongan yang tak berapa pandai nak bersolek . sikit2 bole lahh . itu pon harus ada bantuan orang lain . kenapa ? sebab aku suka nampak natural . tak perlu nak lebih2 sangat seperti pakai bulu mata palsu dan melentikkannya , letak blusher kat pipi dengan kadar melampau , dan mencalit bibir dengan gincu yang merah menyala . menarik perhatiankahh gadis begitu ? jadi , aku tidak menarik lahh ? cantikkah gadis begitu ? jadi , aku tidak cantik lahh ? < terasa sangatt poyo >
kau ingatt aku tak mampu ke nak beli barang2 seperti ini ?

ternyata kau silap , aku mampu belilahh . cuma aku tak nak jadi macam nihh 
.
.
.
dan sudahh tentu aku akan diketawakan orang !

baik lahh . sekarang aku nak tegaskan yang aku cantik walaupun tak bermekap tebal .
tetapi , cantik itu subjektif , bukan ?
kadangg2 , bila kita tengok orang tu senyum pon , kita dahh cakap dia cantik walaupun bila dia ketawa , warghh ! mana gigi dia ?

sekali lagi aku nak tegaskan , aku cantik walaupun tak bermekap tebal .

memang lahh aku perempuan . bernaluri ingin kelihatan cantik dan menarik . tapi , bukan dengan cara bermekap tebal . cukuplahh sekadar eyeshadow yang sama warna dengan kulit dan lip gloss bagi melembapkan bibir . bagi aku , itu sudahh , memadai .

tidak mengapalahh andai tiada orang yang perasan kehadiran aku kerana aku nampak biasa , selekeh dan tak reti nak bergaya , tetapi , inilahh cara aku . inilahh
siti suraya binti saliya .
sentiasa menghargai apa yang Allah kurniakan pada aku .
sekali lagi ,
aku cantik walaupun tak bermekap tebal .
Alhamdulillah .


7LOVE