[ ]
Watashi No Suraya







✿ Twitter
✹ Facebook


+
+
bila tiba hari raya ! ON Monday, April 25, 2011 AT 6:05 PM
oke , selesai sudah satu tugasan yang direject oleh lecture . serious , kau . mengantuk gila mata aku yang cantik nihh . minami pun dah bosan tengok muka aku yang asyik menghadap dia . dah nak final pon masih sibuk dengan assigment . fine , sengaja je nak uji tahap kerajinan aku , kan ? bila fikir2 balik , aku masih ada 4 sem yang wajib dihabiskan . aku jamin , kalau macam ini setiap sem , rambut aku akan gugur dan aku akan botak . kau ingat britney spears je boleh botak ? aku pun boleh . secara semulajadi lagi .

tengah duduk2 , melayan perasaan , cari idea nak baiki assigment , tiba2 aku terdengar :
Wahai perantau-perantau di kota
Pulanglah ke desa berhari raya
Ayah serta bonda amat mengharapkan
Kepulangan mu di hari bahagia

Dalam kerinduan ayah dan bonda
Segala juadah disediakan
Mengharap pulangnya anak yang tersayang
Usaha 'pakar' hati orang tua 
Indahnya beraya di desa
Kaya dan miskin sama meraikan
Mengikut kemampuan diri-sendiri
Bergembira

Kunjung-mengunjung wajib amalkan
Bertukar juadah tanda berjiran
Sebuah desa bagaikan bersaudara
Oh seronoknya

Teruskan amalan desa di kota
Kunjungi jiran di hari raya
Kesibukan kerja bukannya alasan
Kita beraya selama sebulan
haaa , lagu raya , kau ! memang aku kredit dekat ayu lahh kan . sebab lagu tu berkumandang dari lappy dia . memandangkan aku berpuasa hari ini , terasa macam nak berbuka dengan kadar segera je . dalam kepala ni , dah terbayang lemang , nasi himpit , kuah kacang , dan rendang . memang berkuranglah pahala puasa aku kan ?tengok tuhh , wargh ! sangat rindu dengan masakan emak .

RENDANG AYAM
KUAH KACANG
Secara tiba2 je semangat raya aku datang . punyalah besar pengaruh lagu raya bila kita dengar kan ? kalau aku , memang terbawa2 dalam mimpi lah .
jadi , my prince charming , tolonglah bawa dinda lari sekarang . dinda tunggu dekat pintu besar UUM .

p/s : kamu , raya nihh datang rumah saya , oke (:

13LOVE