[ ]
Watashi No Suraya







✿ Twitter
✹ Facebook


+
+
ditikam dari belakang ? ON Friday, July 15, 2011 AT 10:10 PM
rajin pulak aku nak taip post malam ni . bukan apa , bila idea membebel ni dah datang , apa lagi yang boleh aku buat selain daripada menaip . sebenarnya aku tak ada topik khusus nak kongsi dengan korang , cuma aku nak tahu respons korang pasal kawan makan kawan nihh ataupun tikam dari belakang .

susah kita nak kenalpasti sikap kawan yang sebenar . perkara macam ini subjektif . kadang2 , masalah tikam dari belakang ni berlaku dekat mereka yang dah lama berkawan . kan ? korang dikelilingi dengan orang macam ni tak ? mungkin korang tak perasan , tapi , dorang ade je tau .

kenapa benda ni terjadi ?
menurut kajian yang aku jalankan selama beberapa tahun hidup , faktor yang paling tinggi pengundinya ialah , 
CEMBURU .
ha , memang tak baik kalau kita cemburu dengan kelebihan orang lain . bila korang pikir yang korang tak dapat macam apa yang dia dapat , korang pun akan mula cari insiatif untuk menjatuhkan kawan korang . tak patut tau . Allah dah sediakan bahagian masing2 dah . rileks je kalau korang tengok kawan korang senang . tak payah nak menyibuk dan cemburu . apa yang korang dapat ? dosa adalah .

lebih2 lagi kalau kawan korang tuh cantik dan ada pakwe sehensem Aaron Aziz !
commonlah , korang seharusnya bersyukur dengan apa yang Allah ciptakan . kadang2 , korang perasan tak , orang yang nampak cantik dalam alam maya nih , banyak menipu je . 
dorang akan pakai bedak setebal yang boleh ,
shading sana sini ,
lukis bibir tu jadi macam Angelina Jolie *padahal tak macam itu pon ~
dan , efek kamera . sekarang kan ade photoscape , cs3 .
so , biarlah original
macam ini 
.
.
.
.
.
.
*ada unsur PEMUJIAN diri sendiri kat situ . bhahaha !
so , dengan keadaan diri aku yang aku rasa semua kat tahap sederhana , tak ada sebab orang patut cemburu dan menikam aku dari belakang .
aku suka berkawan dan sangat mempercayai kawan . tapi , sekali kawan aku buat masalah , dia kena selalu berjaga2 . *aku kan gangster !

13LOVE