[ ]
Watashi No Suraya







✿ Twitter
✹ Facebook


+
+
salam ramadhan ! ON Monday, August 1, 2011 AT 10:14 PM
assalammualaikum korang . aku nak ucapkan selamat berpuasa dan menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak !
sekarang aku sibuk lah , pergi kerja pukul 8.30 pagi , balik 9.30 malam . nak BW pon tak sempat . tapi , seronok lah bila ingat pulangan yang bakal aku terima hujung bulan nihh . boleh la aku gunakan duit tu untuk perbelanjaan dekat U nanti .

well , kadang2 aku bengang dengan segelintir sikap pesakit yang tak reti atau tak faham bahasa ni . seringkali aku dengar dialog macam ni :
" kak ,tadi saya pergi kedai .baru teringat yang anak saya ni demam .alang2 datang sini ,saya ingat nak jumpa doktor . lupa nak bawak mykid dia .boleh carik rekod kan ? "
what ? dahlah panggil aku ' kak ' padahal diaorang tahu aku budak kecik !
tu , aku tak heran sangat , tapi bila tak bawak IC atau MYKID , ni yang buat aku naik angin . diaorang ingat aku dengan staf yang lain tu memory card 10GB ke boleh ingat semua nama pesakit ?
so , aku nak nasihatkan dekat korang , tolonglah ubah mentaliti kelas bawahan tu ye . tolong faham sikit perasaan staf klinik macam kitaorang . bawaklah IC kalau nak dapatkan rawatan dekat klinik .

sekarang pun dah masuk bulan puasa . seriously , aku tak berapa semangat nak sambut . almaklumlah , atuk aku baru je meninggalkan kami sekeluarga . jadi , aku dengan rela hatinya merasa tak kisah atau tak heran jika bekerja waktu korang semua tengah gembira melepak dekat rumah member2 korang . anyway , aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA , MAAF ZAHIR BATIN yea *sengaja naikkan mood korang supaya berpuasa penuh . tak penuh tak boleh raya . bhahahaha .
*puasa penuh2 tau semua ((:

9LOVE